#
  • # Yukarı Mahalle, Belediye Caddesi, No: 6 Kartal
  • # 444 4 578
  • # kimer@kartal.bel.tr

KOMŞU İLETİŞİM MERKEZİ
NEDİR VE NASIL ÇALIŞIR

Kartallı komşularımızın istek, öneri ve şikâyetlerini aracısız olarak kayıt altına almak; komşularımızdan gelen talepleri çözüm odaklı bir yaklaşımla değerlendirerek, 48 saat içerisinde sonuçlandırmak amacıyla Komşu İletişim Merkezi Halkla İlişkiler Projemizi hayata geçirdik.

Komşu İletişim Merkezi’nde talep alındığı anda talebin takibi için bir Talep Takip Numarası oluşturulur. Talebi açan komşumuzun bizlere bıraktığı iletişim numarasına 1 dakika içinde bir bilgi mesajı gönderilir. Bu mesajda taleple ilgili bir Başvuru Takip Numarası da yer alır. Başvuru numarası ile açmış olduğunuz talebin işlem sürecini bu siteden sorgulayabilirsiniz.

Komşu İletişim Merkezi'ne, iletişim kanalları üzerinden ulaşan ve kayıt altına alınan talepler Koordinasyon Merkezi’ne iletilir. Talepler, Koordinasyon Merkezi personelleri tarafından ilgili müdürlüklere yönlendirir. Yönlendirilen talepler müdürlüklerde görev yapan Komşu İletişim Merkezi müdürlük temsilcileri tarafından değerlendirilir.

Gelen taleplerin çözüm süreci takip sorumluluğu müdürlük temsilcisindedir. Müdürlük temsilcileri talebi 48 saat içerisinde çözümleyebilir. Şayet çözüm süreci iki iş gününü aşan bir durum söz konusu ise planlamaya alabilir veya yasal yetkisizlik nedeniyle hukuken çözemiyorsa da Koordinasyon Merkezi’ne talebe dair yapılan işlem hakkında bilgi verir. Koordinasyon Merkezi talebin kurum içerisindeki takipçisidir ve en geç 48 saat içerisinde vatandaşa geri bildirim yapar.
Komşu İletişim Merkezi’nin vatandaşlar ile iletişim süreci “Size nasıl yardımcı olabilirim?” sorusuyla başlar ve süreç sonunda vatandaş memnuniyeti ölçümlenerek, “Başka bir arzunuz var mı?” sorusu ile sonlandırılır.

Komşularımızı ZİYARET

Çalışma arkadaşlarımız ilçemizde yaşayan tüm komşularımızı belirli bir program doğrultusunda ziyaret etmeyi sürdürüyor.

Başvuru Kanalları

Çağrı Merkezi

Çağrı Merkezi ile 444 4 578 numaralı telefondan 7/24 hizmet verecek olan Çağrı Merkezi Ekibi, komşularımız ile belediye arasında kurulan iletişimde kendisine aktarılan tüm istek, öneri ve şikâyetleri kayıt altına alacaktır.

Başvuru Masası

Kartal Belediyesi ana hizmet binasının giriş katında yer alacak olan Başvuru Masası’nda komşularımızın yüz yüze görüşme yaparak ileteceği tüm istek, öneri ve şikâyetler sistem üzerinden kayıt altına alınacaktır. Kuruma gelen komşularımız X-Ray cihazından geçtikten sonra; güler yüzlü personellerimiz tarafından “Merhaba, hoş geldiniz! Nasıl yardımcı olabiliriz?” diyerek karşılanacaktır.
Vatandaşın kuruma iletmek istediği istek, öneri ve şikâyet var ise, komşumuz ikramlarımızı tadarken talebin sisteme girişi Başvuru Masası Personelleri tarafından yapılacaktır.

Gezici Ekip

Komşu İletişim Merkezi kurumsal araçları ile mahalleleri gezen, bizzat yerinde mahalleliyi ve muhtarları dinleyen Gezici Ekipler, mahalle toplantılarında ve ziyaretlerinde elde edilen verileri Koordinasyon Masası'na aktaracak.
Gezici ekipler taşınabilir bilgisayarlar aracılığıyla yüz yüze görüşme yaptığı tüm komşularımızın istek, öneri ve şikâyetlerini kayıt altına alırken, olay yerinde iseler görseller ile başvurunun içeriğini destekleyeceklerdir.
Gezici Ekibimiz yılın 12 ayında hava koşulları ne olursa olsun, her işi günü sahada çalışmalarını sürdürecektir.

Koordinasyon

Koordinasyon Merkezi; Çağrı Merkezi, Gezici Ekip, Başvuru Masası ve komşularımızın günümüzde aktif kullandığı tüm sosyal medya hesapları ile web, mail, dilekçe, Açık Kapı ve CİMER de dâhil olmak üzere tüm kanallardan gelen istek, öneri ve şikâyetlerin toplandığı birimimiz olacak.
Bu şikâyetler, tasnif edilecek ve süreç yönetimiyle birlikte Koordinasyon Merkezi personelimiz komşularımıza geri bildirimde bulunacaktır.

Sosyal Medya

Belediyemize ve belediye başkanımıza ait olan Facebook, Twitter, Instagram, Yotube hesaplarından gelecek istek, öneri ve şikâyetlerin takibi Komşu İletişim Merkezi tarafından gerçekleşecektir.